Siguldas logo
DE EN RU LV
Sigulda aizrauj
23.07.2017 Diena
21o C, ZA Vējš. 2 m/s
23.07.2017 Nakts
14o C, ZA Vējš. 3 m/s
24.07.2017 Diena
20o C, DA Vējš. 2 m/s

Vai esi gatavs lidojumam? Atklājam Zērgļošanas sezonu!

„Carnival Youth” koncertēs Siguldas pilsdrupu estrādē

Pasākumi Siguldas novadā 2017. gadā

Sunset Festival izsludina šīs vasaras programmu

2017. gads Siguldā tiek veltīts gastronomijai!

Meklēšana
Kartes un brošūras

Bukleti

Brošūras un audiogidi

lasīt vairāk

Galerija

Galerija

Foto, video galerija

lasīt vairāk

Rezervācija

Rezervācija

Rezervē naktsmītni

lasīt vairāk

Atsauksmes

Atsauksmes

Atsauksmes par Siguldu

lasīt vairāk

Gaujas tilta rekonstrukcija
Gaujas tilta rekonstrukcija

2017. gada pavasarī tiks atsākta tilta pār Gauju pārbūve Gaujas senielejā, Gaujas ielā.

 

Jau iepriekš ziņots, ka tilta rekonstrukcijas būvniecības izmaksas pārsniegs 778 tūkstošus eiro.  Gaujas tilta pārbūve kopumā tiks veikta septiņu mēnešu laikā. Šogad darbi turpināsies līdz oktobra beigām – trīs mēnešu laikā plānots labot tilta konstrukcijas, veikt brauktuves atjaunošanu, gājēju celiņa paplašināšanu, kā arī margu nomainīšanu vienā tilta pusē visā garumā. Tilta rekonstrukcija turpināsies nākamgad, – iestājoties piemērotiem laikapstākļiem pavasarī, tiks rekonstruēta tilta otra puse visā garumā.

 

Turpat 80 gadus vecā tilta atjaunošana ir svarīga drošas un mūsdienīgas infrastruktūras nodrošināšanā lielajai tūristu plūsmai un vietējiem iedzīvotājiem, gluži tāpat kā tas bijis jau pirms paša tilta uzbūvēšanas.

 

1935.gada 9.janvārī laikraksts “Rīts” rakstījis – grandiozākā zemesceļa tilta Baltijas valstīs būvniecība simbolizē mūsu valsts uzbūves darbu.

 

Un kā nu nē – Siguldas tilta būvē tolaik nodarbināts 20 metru augstais un 3 tonnas smagais pāļu dzinēja āmurs jeb “lācis” un Vortingtona ūdenspumpis, kas ar milzīgu spiedienu skalo un irdina upes gultni pāļu dzīšanai, savukārt izlietoto tvaiku ievada upē, lai tā neaizsaltu pāļu dzenamā vietā. Te jāpiemin, ka upes cietais pamats atrodas 24 metrus zem gultnes. Būvdarbi iesākti 1934.gada 23.septembrī.

 

1937. gadā pasaulē uzcēla un atklāja divus pēc to tehniskā risinājuma unikālus tiltus. Viens no tiem ir Sanfrancisko Zelta vārtu tilts, par kuru skeptiķi iepriekš esot izteikušies, ka tik garu iekārto tiltu uzcelt nav iespējams. Otrs – tilts pār Gauju Siguldā ar trīslocīklu monolītā dzelzsbetona lokiem un pārejas rāmjveida estakādēm katrā krastā. Te jāpiemin, ka Siguldas tilts ir vienīgais šāda tehniskā risinājuma un izpildījuma tilts Latvijā. 

 

Kopumā tiltam paredzēti četri balsti, katram balstam 120 pāļi. Tilta projektēšanu uzsāka inženieris Tomels. Līdz savai nāvei 1936. gadā viņš pabeidza tilta pamatņu un balstu projektēšanu. Tālāko tilta virsbūves projektēšanu veica profesors Kārlis Gailis. Izmaksa sarēķināta uz Ls 340 000.

 

Pirmo reizi doma par tiltu pār Gauju pie Siguldas radusies Katrīnas Lielās laikā. Kāds inženieris uzņēmies tilta celšanu un labu laiku pēc naudas saņemšanas padevīgi ziņojis ķeizarienei, ka tilts uzcelts. Tikai 1915.gadā krievu virsnieki velti izmeklējušies Siguldas tiltu savās kartēs, jo tas bijis nogrimis… uzņēmīgā inženiera makā.

 

30 gadus pirms tilta celšanas arī Vidzemes landrātu kolēģija izstrādājusi vienu projektu, pēc kura tiltam vajadzētu atrasties pie bijušās Lakstīgalas pansijas (tagad “Siguldas slimnīcas”). Tilta projekts bijis tehniski neizvedams, jo paredzēts pāri visai Gaujas ielejai – vairāk nekā kilometru garumā.

 

No jauna tilta celšanu ierosināja 1928.gadā. Sākumā to domāja celt pārceltuves vietā, bet garais pievadceļš pa stāvo un avotaino nogāzes malu, kur arvien iespējami lielāki zemes brukumi un izskalošana, spieda izvēlēties tagadējo variantu. Norakts Siguldas kalna gals pie pils. Ceļš uz tiltu nozaro pie kādreizējiem Siguldas muižas staļliem, tie tagad noplēsti un ierakums ved cauri arī vēl patreiz redzamiem bijušo pagrabu mūrējumiem un masīvam plienakmeņu slānim. Tad tas pievienojas nobraucamajam ceļam, kas ved no rakstnieku pils,un, paceldamies ar lielu uzbērumu augstu virs pēdējā, noliecas pa kreisi un pieved Gaujai krietni zem vecās pārceltuves.

 

Karogiem un zaļumu vītnēm rotātais tilts atklāts 1937.gada 23.jūlijā. Tā atklāšanā piedalījušies: Satiksmes ministrs inž. B. Einbergs, ārlietu ministrs V. Munters un tieslietu ministrs J. Apsīts.

Kopā darbi izmaksājuši Ls 740 000.

 

Tilta būvniecības laikā 1935.gadā pilsētas galva Ezergailis saka: “Esmu pārliecināts, ka nav aiz kalniem vairs tie laiki, kad mēs Siguldu redzēsim nevien kā kūrorta pilsētu, bet arī kā ievērojamu saimniecisku centru.”

 

Diemžēl pirmā tilta mūžs bija gaužām īss – pēc četriem gadiem - 1941. gadā padomju armijai atkāpjoties, tilts tika saspridzināts un sagrauts. Deviņus gadus Siguldai tilta nebija, satiksmi pār Gauju atkal nodrošināja pārceltuve.

 

Tiltu iepriekšējā vietā atjaunoja 1950. gadā. Materiālu sagāde bija sarežģīta, trūka transporta, šķembas drupināja turpat būvlaukumā, iepriekšējā tilta paliekas vilka krastā ar traktoru. Arī atjaunotā tilta atklāšana siguldiešiem izvērtās par īstiem svētkiem, tika sveikti un cildināti tilta cēlāji.


Balsošana:


Distanču slēpošanas trase
Pasākumi
  1. Jūlijs 2017
    P O T C P S S
              01 02
    03 04 05 06 07 08 09
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            
Siguldas maršruti