Siguldas logo
DE EN RU LV
Sigulda aizrauj
30.03.2017 Diena
3o C, R Vējš. 2 m/s
30.03.2017 Nakts
1o C, D Vējš. 4 m/s
31.03.2017 Diena
4o C, ZR Vējš. 4 m/s

Šūpoļu festivāls „Latvija šūpojas Siguldā”

Sunset Festival uzstāsies grupa „The XX”

Siguldā atklās unikālas tūrisma atrakcijas

Pasākumi Siguldas novadā 2017. gadā

2017. gads Siguldā tiek veltīts gastronomijai!

Meklēšana
Kartes un brošūras

Bukleti

Brošūras un audiogidi

lasīt vairāk

Galerija

Galerija

Foto, video galerija

lasīt vairāk

Rezervācija

Rezervācija

Rezervē naktsmītni

lasīt vairāk

Atsauksmes

Atsauksmes

Atsauksmes par Siguldu

lasīt vairāk

Tilts pār Gauju
Tilts pār Gauju

Pirmais tilts pār Gauju celts 1937.gadā kā tam laikam īpaši sarežģīta tehniska būve, taču drīz pēc tam sagrauts kara laikā. Esošais tilts atjaunots 1950.gadā. Gaujas iela, Sigulda.

 

1937. gadā pasaulē uzcēla un atklāja divus pēc to tehniskā risinājuma unikālus tiltus. Viens no tiem ir Sanfrancisko Zelta vārtu tilts, par kuru skeptiķi iepriekš esot izteikušies, ka tik garu iekārto tiltu uzcelt nav iespējams. Otrs – tilts pār Gauju Siguldā ar trīslocīklu monolītā dzelzsbetona lokiem un pārejas rāmjveida estakādēm katrā krastā. Te jāpiemin, ka Siguldas tilts ir vienīgais šāda tehniskā risinājuma un izpildījuma tilts Latvijā. 

 

Līdz pat 1937. gadam gan kājāmgājēji, gan pajūgi, gan arī retās automašīnas tika celti pār Gauju ar prāmi. Ir ziņas, ka 1862. gadā, kad Siguldā viesojies Krievijas cars Aleksandrs II, pāri Gaujai ticis uzcelts koka vasaras tilts. Lai nu kā, jau pieminētā pārceltuve atradās nepilnu kilometru uz augšu pa Gauju, netālu no bijušās bērnu sanatorijas (kādreizējās Villa Francis). Tomēr šī pārceltuve, īpaši vasarā – tūrisma sezonas laikā nespēja pietiekami ātri apkalpot visus gribētājus, turklāt tā bija lietošanai slēgta kā ziemās, tā arī pavasaros – ledus iešanas laikā. Tādēļ tika pieņemts lēmums pāri Gaujai pie Siguldas uzcelt tiltu.

 

Tilta celtniecība bija iecerēta jau divdesmitajos gados, tomēr dažādu apstākļu dēļ tā aizkavējās. Tilta projektēšanu uzsāka inženieris Tomels, līdz savai nāvei 1936. gadā viņš pabeidza tilta pamatņu un balstu projektēšanu. Tālāko tilta virsbūves projektēšanu veica profesors Kārlis Gailis. Kura projektēšanu uzticēja inženierim - profesoram Pāvilam Pāvulānam. Beidzot jaunais tilts bija gatavs! To svinīgi atklāja 1937.gada 23. jūlijā, piedaloties Valsts prezidentam Kārlim Ulmanim, satiksmes ministram Bernhardam Einbergam un citām augstām valsts amatpersonām, kā arī vairākiem tūkstošiem skatītāju. Tiltu iesvētīja Krimuldas mācītājs Baumanis un Siguldas mācītājs Brēdermanis.  Pirmās Latvijas brīvvalsts laikā Siguldas tilta attēls rotāja piecu latu naudaszīmes banknoti.

 

Diemžēl pirmā tilta mūžs bija gaužām īss – pēc četriem gadiem - 1941. gadā padomju armijai atkāpjoties, tilts tika saspridzināts un sagrauts. Deviņus gadus Siguldai tilta nebija, satiksmi pār Gauju atkal nodrošināja pārceltuve.

 

Tiltu iepriekšējā vietā atjaunoja 1950. gadā. Materiālu sagāde bija sarežģīta, trūka transporta, šķembas drupināja turpat būvlaukumā, iepriekšējā tilta paliekas vilka krastā ar traktoru. Maksimumlaikā (betonēšanas darbos) pie tilta būves dienā strādāja 700 cilvēku, parasti -50-60. Arī atjaunotā tilta atklāšana siguldiešiem izvērtās par īstiem svētkiem, tika sveikti un cildināti tilta cēlāji, par īpaši labu darbu celtniekiem un inženieriem piešķīra goda zīmes.


Balsošana:


Distanču slēpošanas trase
Livonijas ordeņa pils
Pasākumi
  1. Marts 2017
    P O T C P S S
        01 02 03 04 05
    06 07 08 09 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31    
Siguldas maršruti